9 ženklai, rodantys magnio trūkumą ir kaip tai gydyti

Magnis – neginčytinai vienas svarbiausių mineralų mūsų kūne, todėl jo trūkumas gali tapti didele problema mūsų sveikatai.
Remiantis Amerikos neurochirurgu, mokslų daktaru ir pionieriumi skausmo medicinos srityje Norman Shealy – „Kiekviena žinoma liga turi ryšį su magnio trūkumu, todėl būtent jis ir yra trūkstamas vaistas nuo daugelio ligų“.  Magnis ne tik reguliuoja kalcio, kalio ir natrio lygį, jis yra esminis elementas ląstelių veikloje bei kritiškai svarbus daugiau nei trims šimtams biocheminių funkcijų atlikimui mūsų organizme.
Mūsų kūno pagrindinio antioksidanto, glutathiono gamybai (sintezei) būtinas magnis. Deja, daugelis žmonių to nežino ir milijonai kenčia nuo kasdienio magnio deficito apie tai net nenutuokdami.

Magnio trūkumo priežastys

Anksčiau skleista žinutė, kad magnio trūkumas yra ganėtinai retas atvejis, tačiau jis yra didesnė problema, nei kai kurie daktarai mano. Štai priežastys, kodėl:

  • Užterštas dirvožemis, genetiškai modifikuoti produktai ir chemikalai maiste sukūrė tragišką receptą. Kadangi mineralai yra sunaikinti ar kitokiu būdu pašalinti ir natūraliai neberandami dirvožemyje, magnio kiekis dabartiniame maiste tragiškai sumažėjo.
  • Virškinimo sutrikimai, tokie kaip žarnyno pralaidumas (maistas be riebalų ir cholesterolio sugriauna žarnyno gleivinės nepralaidumą ir tai leidžia toksinams iš žarnyno patekti į kraują), gali sukelti mineralų malabsorbciją, įskaitant magnį. Šiais laikais yra šimtai milijonų žmonių, kurių organizmai nepasisavina maistingųjų medžiagų. Taip pat, mums senstant, mineralų pasisavinimas mažėja, todėl jų trūkumo tikimybė sparčiai auga.
  • Chroniškų ligų ir medikamentų vartojimo lygis yra kaip niekada aukštas. Daugelis chroniškų susirgimų yra asocijuojami su nepakankamu magnio bei kitų mineralų pasisavinimu. Medikamentai pažeidžia žarnyną, kuris yra atsakingas už magnio pasisavinimą iš to, ką valgome.

Ar jums verta jaudintis dėl magnio trūkumo?
Tai priklauso nuo rizikos faktorių ir esamų simptomų (žiūrėti apačioje). Maždaug 80% žmonių turi magnio nepakankamumą, todėl šansai, kad ir jūs jį turite, yra ganėtinai dideli.
Įsiminkite: jūsų kraujotakoje yra tik vienas procentas magnio, todėl dažnas atvejis, kad esančio magnio nepakankamumo paprastas kraujo tyrimas neaptiks.

Magnio trūkumo simptomai

Dauguma žmonių kenčia nuo magnio trūkumo apie tai net nežinodami. Štai pagrindiniai, raktiniai simptomai, padėsiantys nuspręsti, ar jūs esate magnio nepakankamumo sąraše:

1. Raumenų spazmai

Kas dieną septyniasdešimt procentų suaugusiųjų ir septyni procentai vaikų patiria raumenų spazmus. Pasirodo, kojų spazmai gali būti daugiau, nei tik nemalonus jausmas – tai gali tapti pastoviu, kankinančiu simptomu! Dėl svarbios magnio rolės neuromuskularinėje veikloje, raumenų susitraukimo funkcijose, mokslininkai pabrėžė, kad dažna šių skausmų priežastis – magnio nepakankamumas.
Vis daugiau sveikatos specialistų ir profesionalų rekomenduoja bei skiria magnio papildus, kad padėtų pacientams atsikratyti kylančių skausmų. Neramių kojų sindromas (angl. restless leg syndrome) yra dar vienas įspėjimas, kad jums trūksta magnio. Kovai su šiais simptomais rekomenduojama padidinti magnio bei kalio kiekį.

2. Nemiga

Magnio trūkumas yra dažnas miego sutrikimų pirmtakas, dėl kurio kyla nerimo priepuoliai, hiperaktyvumas ir nuovargis. Gydytojai sako, kad magnis yra gyvybiškai svarbus GABA funkcijai, kuri nuramina smegenis ir sukelia ramybės pojūtį.
Keturi šimtai gramų magnio vakarienės metu ar prieš miegą yra geriausias laikas dienoje vartoti šį papildą. Taip pat prie savo vakarienės pridėkite magniu praturtintą maistą, tokį kaip špinatai.

3. Raumenų skausmai / Fibromilagija

Publikuotas Magnesium Research mokslinis tyrimas, nagrinėjęs kokią rolę magnis užima fibromilagijos simptomuose atskleidė, jog padidinus magnio vartojimą raumenų skausmai sušvelnėjo, taip pat pagerėjo imuninė sistema.
Nors šis tyrimas dažnai siejamas su autoimuniniais sutrikimais, jis turėtų paskatinti fibromilagijos pacientus susigriebti ir padidinti magnio vartojamą kiekį, atsižvelgiant į sisteminius efektus, kuriuos magnis sukelia mūsų kūne.

4.Nerimas

Žinoma, kad magnio trūkumas gali paveikti centrinę nervų sistemą, konkrečiau – GABA ciklą kūne, šalutiniai efektai pasireiškia irzlumu, dirglumu, nerimu bei nervų priepuoliais. Trūkumui didėjant, kyla nerimo lygis, kai kuriais atvejais atsiranda depresijos simptomai ar net haliucinacijos.
Faktai rodo, kad magnis nuramina kūną, raumenis ir gerina nuotaiką . Tai gyvybiškai svarbus elementas visapusiškai gerai nuotaikai palaikyti. Pastebėta, kad vartojant magnį kas dieną, pokyčiai visuomet akivaizdūs.
Magnis reikalingas kiekvienos ląstelės funkcionavimui – nuo žarnyno iki smegenų, todėl jo svarbumo ir efektyvumo nederėtų kvestionuoti.

5.Aukštas kraujo spaudimas

Vienas kito pašonėje mūsų organizme dirbantys magnis ir kalcis palaiko tinkamą kraujo spaudimą bei apsaugo širdį.  Jei jums trūksta magnio, natūralu, kad jums trūks ir kalcio, kas veda link hipertensijos ar aukšto kraujo spaudimo.
Atliktas tyrimas su 241,378 savanoriais, publikuotas American Journal of Clinical Nutrition atskleidė, kad magniu praturtinta mityba gali sumažinti širdies smūgio galimybę iki aštuonių procentų. Tai gana reikšmingas skaičius, atsižvelgiant į tai, kad penkiasdešimt procentų smegenų išemijos priepuolių atvejų pasaulyje yra kilę iš hipertensijos.

6. II tipo diabetas

Vienas iš keturių didžiausių magnio trūkumo priežasčių yra antrojo tipo diabetas, kas yra labai dažnas simptomas. Pavyzdžiui, J.K. tyrėjai atskleidė, kad iš 1,452 tirtų suaugusiųjų, žemas magnio lygis buvo dešimt kartų dažnesnis naujų diabetikų tarpe, o jau žinomų diabetu sergančių asmenų tarpe – 8.6 kartų.
Šio tyrimo akivaizdūs įrodymai yra tokie, kad magniu praturtinta mityba ryškiai sumažina II-ojo tipo diabeto susirgimo riziką dėl magnio rolės cukraus medžiagų apykaitos procese. Kitas tyrimas parodė, kad nors ir mažas magnio kiekio padidinimas (100g per dieną) sumažina diabeto riziką iki 15 procentų!

7. Nuovargis

Mažas energijos lygis, silpnumas ir nuovargis yra dažni magnio trūkumo simptomai. Didžioji dalis chroniško nuovargio sindromo pacientų turi magnio trūkumą. The University Maryland Medical Center praneša, kad vartojant 300 – 1,000 miligramų magnio per dieną gali padėti, tačiau derėtų būti atsargiems, nes per didelis magnio vartojimas gali sukelti viduriavimą.
Jei jums pasireiškė šis šalutinis efektas, paprasčiausiai truputėlį sumažinkite magnio doze, kol nemalonūs pojūčiai išnyks.

8. Migrena ir galvos skausmai

Magnio trūkumas taip pat siejamas su migrena ir galvos skausmais dėl jo svarbumo neurotransmiterių kūne balansavimo. Placebo efektu grįstos studijos įrodė, kad 360 – 600 gramai magnio kasdien gali sumažinti migrenos skausmų dažnumą iki 42 procentų.

9. Osteoporozė

The National Institute of Health praneša, kad vidutiniškai žmogaus kūną sudaro maždaug 25 gramų magnio, pusė jo yra kauluose. Tai svarbi informacija, ypač senjorams, kurie yra kaulų silpnėjimo rizikos sąrašę.
Džiugi naujiena, yra vilties! Tyrimas, publikuotas Biology Trace Element Research atskleidė, kad papildai, kuriuose yra magnio, ženkliai sulėtino osteoporozės vystymąsi tik per 30 dienų. Natūraliam kaulų tankumui gerinti, kartu su magniu siūloma vartoti D3 ir K2 vitaminus.

Ar jūs rizikos sąrašę?

Taigi, kas yra labiausiai jautrūs magnio trūkumui? Remiantis National Institute of Health, kiekvieno organizmas magnį absorbuoja ir pasisavina skirtingai. Tiesą pasakius, kai kurie žmonės iš prigimties turi didesnę magnio trūkumo tikimybę.
Magnio trūkumas gali būti genetiškai paveldimas kaip negebėjimas absorbuoti šio ypatingai svarbaus mineralo. Mityba, nepraturtinta magniu, ar net emocinis stresas darbe gali “išgręžti” magnį iš organizmo. Ar tai paveldima, ar netinkama mityba ar stresas – magnio deficitas gali  sukelti šalutinius požymius, tokius kaip nemiga, migrena, diabetas, nerimas ir dar daugiau.

Keturios žymiausios rizikos grupės:

  • Žmonės su virškinamojo trakto nusiskundimais

Viskas prasideda žarnyne. Kadangi magnis pasisavinamas mažais kiekiais, problemos, tokios kaip celiakija, krono liga, plonosios žarnos uždegimas yra priežastys, keliančios magnio nepakankamumą. Žmonės, kurie yra turėję operacijų pilvo srityje, įtraukiami į nepakankamumo sąrašą.

  • Žmonės su antrojo tipo diabetu

Dėl padidėjusio šlapinimosi, antrojo tipo diabetu sergantys žmonės kenčia nuo insulino atsparumo ir turi sunkumų tinkamai pasisavinant magnį. Gliukozės kiekio koncentracijos mažinimas kepenyse natūralios dietos pagalba, gali būti labia svarbus faktorius šiems pacientams.

  • Senjorai

Dėl keleto priežasčių, žmonėms senstant magnio lygis krenta. Pirmiausia ir svarbiauisa, tyrimai parodė, kad senyvo amžiaus žmonės paprasčiausiai nevalgo magniu praturtinto maisto tiek, kiek valgydavo jaunystėje. Tai yra lengvai pataisoma. Nevaldomas rizikos faktorius yra tas, kad senstant patiriamas mažėjantis magnio pasisavinimas žarnyne, sumažėjusios magnio atsargos kauluose bei perteklinis pasišalinimas šlapinimosi metu.

  • Žmonės, kovojantys su alkoholio priklausomybe

Alkoholikai dažnai patiria magnio deficitą dėl visų viršuje išvardintų priežasčių kombinacijos. Lengviausias būdas tai suvokti yra į alkoholį žiūrėti kaip į anti-maistinę medžiagą. Jis tiesiogine to žodžio prasme išsiurbia visas maistines medžiagas iš ląstelių ir užkerta kelia normaliam vitaminų ir mineralų pasisavinimui, kuriuos jūs vartojate. Žengiant žingsnį į priekį visoje alkoholio pasėkmių karuselėje, reguliarus alkoholio vartojimas ne tik skatina priklausomybę, jis taip pat skina kelią magnio nepakankamumui. Per savaitę suvartojus vieną ar dvi taures vyno, daugeliui žmonių pokyčiai nežymūs, tačiau vartojant daugiau stipriai kenčia kepenys. Alkoholis eikvoja kūne esančius mineralus dėl sukeliamos dehidratacijos, žarnyno floros pusiausvyros nebuvimo, imuninės sistemos pažeidimų, miego sutrikimų ir ankstyvo senėjimo.

Dirvos išsekimas ir magnio pasisavinimas

Kas, jei jūs neįsitenkate į nei vieną iš viršuje išvardintų sąrašų, esate jaunas, gyvybingas ir, atrodo, sveikas? Ar tai reiškia, kad jūsų tai neliečia? Ne visai.
Magnis buvo gausiai randamas daugumoje maisto produktų. Tačiau paskutiniais metais maistas savyje turi vis mažiau ir mažiau magnio dėl ūkininkavimo praktikos bei pokyčių auginimo cikluose per paskutinį amžių.
Biblijoje minima, ūkininkai derlių nuimdavo remiantis Šabato ciklu: šeši metai derliaus, vienas – ne. Tai padėdavo žemei atstatyti jos natūralią maistinių medžiagų gausą, kuri persiduodavo dirvoje auginamam maistui.
Tyrimai įrodė, kad produkciją, kurią valgome šiandien, yra tik silpnas šešėlis to, kas buvo prieš šešesdešimt metų.

Remiantis Scientific American 2011 metų ataskaita:

The Organic Consumers Association mini keletą kitų tyrimų su panašiais atradimais: A Kushi Institute analizavo maistingumo duomenis nuo 1975 iki 1997 metų ir atskleidė, kad apytikslis kalcio kiekis dvylikoje šviežių daržovių krito dvidešimt septyniais procentais; geležies lygis trisdešimt septyniais procentais; vitamino A dvidešimt vienu procentu ir vitamino C – trisdešimčia procentų.
Panašus tyrimas, išleistas British Food Journal, tyręs 1930 – 1980 metų ataskaitą atskleidė, kad 20 daržovių apytikslis kalcio kiekis krito devyniolika procentų, geležies dvidešimt dvejais procentais, kalio – keturiolika procentų. Kitas tyrimas apibendrino, kad šiuolaikiniam žmogui tektų suvalgyti aštuonis apelsinus, kad gautų tokį patį vitamino A kiekį, kokį gaudavo mūsų seneliai.
Apibrėžiant – net jei ir valgytumėte absoliučiai organišką, šviežią produktą be GMO, jūs vis dar būtumėte rizikos sąraše dėl dirvos išsekinimo kapitalistinėje visuomenėje.
Pasirūpinkite, kad jūsų lėkštėje būtų gausu magniu praturtinto maisto.

Geriausi magnio papildai

Jei manote, kad turite magnio nepakankamumą ir norite pakelti jo lygį greitai ir efektyviai, apmąstykite kuo natūralesnius papildus.
Rekomenduojamų magnio papildų sąrašas:

  1. Magnesium Chelate – magnio forma, kuri sujungia daugelį aminorūgščių ir yra tokios pat struktūros kaip ir maiste, kurį valgome, taip pat turi aukštą pasisavinimo lygį.
  2. Magnesium Citrate – magnis su citrinos rūgštimi, kuri pasižymi laisvinamuoju poveikiu, dažniausiai naudojama vidurių užkietėjimui šalinti.
  3. Magnesium Glycinate – chelato formos magnis, linkęs aprūpinti organizmą aukštu biologiniu pasisavinimo lygiu, tipiškai idealus variantas norint ištaisyti trūkumą.
  4. Magnesium Threonate – naujesnis, daug žadantis magnio papildo tipas, pirmaujantis dėl pranašesnio gebėjimo įsiskverbti į mitochondrinę membraną, gali būti, kad tai geriausias (geriamas) papildas rinkoje.
  5. Magnesium Oil (purškiamas/transderminis “magnio aliejus”) – ši magnio rūšis yra “aliejaus” formos. Organizmas aliejų pasisaviną per odą. Tiems, kas turi virškinimo problemų, tokių kaip malabsorbcija, ši magnio forma yra pati tinkamiausia. Sužinokite net 12 naudingų purškiamo magnio savybių.

Magnio šalutiniai efektai

Primename, kad didesnis nei 600 miligramų magnio vartojimas dvidešimčiai procentų žmonių sukelia viduriavimą.
Rekomenduojama norma yra apie 300 – 400 miligramai, tačiau derėtų pasitarti su sveikatos specialistu, jei turite problemų su virškinamuoju traktu.
Apibendrinant magnio trūkumo klausimą
Magnis kūne yra gyvybiškai svarbus mineralas, remiantis atliktais tyrimais, beveik visos ligos yra siejamos su magnio nepakankamumu.

  • Dirvožemio išsekimas, GMO, virškinimo ligos, chroniški susirgimai yra ryškiausios magnio nepakankamumo priežastys.
  • Simptomai apima spazmus, nemigą, raumenų skausmus, nerimą, nuovargį, aukštą kraujospūdį, diabetą, migreną ir osteoporozę.
  • Žmonės, besiskundžiantys virškinimo sistemos negalavimais, diabetu ir alkoholio priklausomybe, kartu su senyvo amžiaus piliečiais yra didesnės magnio trūkumo rizikos grupėje.

Įspėjimas ir išnašos:

† Mūsų svetainėje pateikiama tik bendro pobūdžio informacija, kuri neturi daryti įtakos skaitytojo apsisprendimui įsigyjant ir/ar vartojant maisto papildus. Jei sergate specifine liga, ar vartojate papildomus vaistus ar maisto papildus, būtinai prieš pradėdami vartoti naujus maisto papildus pasikonsultuokite su savo gydytoju ar vaistininku. Straipsnyje pateikta informacija nėra autoriaus asmeninė nuomonė. Ši informacija nėra skirta reklamuoti maisto produktus ar papildus. Ši informacija negali būti interpretuojama kaip gydymo ar kitokio pobūdžio sveikatos klausimų sprendimo rekomendacija. Raginame sprendimus, susijusius su asmenine sveikata, priimti asmeniškai, įvertinus įvairius informacijos šaltinius. Jeigu pastebėjote netikslumų ar turite komentarų, nusiskundimų, patarimų dėl pateikto turinio, prašau susisiekite el. paštu [email protected] arba svetainėje nurodytais rekvizitais.

One reply on “9 ženklai, rodantys magnio trūkumą ir kaip tai gydyti

Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *